Siirry sisältöön

Kirsi Mikkola

Steady Go -tasot

Digitaalinen löydettävyys ja digitaalinen asiakaspolku

Valmennuksessa saat työvälineitä digitaalisen löydettävyyden parantamiseksi ja opit kuinka voit viestiä asiakkaalle tehokkaasti ja tarjota lisäostomahdollisuuksia asiakaspolun varrella (haaveilu, suunnittelu, varaus/osto, jakaminen).

Valmennuksessa tehdään runsaasti harjoituksia ja kirjataan toimenpiteet asiakaspolulla omaan työpohjaan.

Matkailuyrityksen digitaalinen ekosysteemi ja myyntijärjestelmät

Valmennuksessa luodaan kattava kuva yrityksen digitaalisen ekosysteemin rakentamiseen. Perehdymme asiakashallintaan, myynnin ja markkinoinnin prosesseihin sekä kuvaamme yrityksen toimintaympäristön sekä kehittämistoimenpiteet. Tutustumme matkailun myyntijärjestelmiin ja käytännön case-esimerkkien avulla. Valmennuksessa hyödynnetään matkailun verkkokauppa- ja varausjärjestelmät -opasta.

Digitaalinen jakelu ja ostettavuus 

Valmennuksessa saat osaamista digitaalisesta jakelusta ja matkailun jakelukartasta. Osaat valita yrityksesi tuotteille sopivat digitaaliset myyntikanavat ja ymmärrät miten voit johtaa myyntiä tiedolla. Tutustumme matkailun digitaaliseen jakeluun käytännön case-esimerkkien avulla. Valmennuksessa hyödynnetään Digitaalisen jakelukanavat opasta.

Google Hotels & Google Things to Do (GTTD)

Google ekosysteemin/Google Business, mitä sen avulla voi tehdä maksutta ja maksulla, Google Things to Do ja & Hotels periaatteet ja toiminta.
Google yritysprofiilin tuunaus eri matkailutuotteille, majoitus ja aktiviteetti tuotteiden näkyyden varmistaminen Google Hotels ja Travel.Google -palvelussa.
Oman varausjärjestelmän ja OTA-kanavien integroituminen GTTD & Google Hotels hakuun.
Harjoituksia.

Matkailun verkkokauppa ja verkkokaupan perustaminen

Tässä yhden päivän koulutuksessa matkailuyritykset oppivat verkkokaupan perustamisen perusteet. Käymme läpi verkkokauppa-alustat, maksujärjestelmät, tuote- ja palveluesittelyt sekä markkinoinnin ja asiakaspalvelun verkkokaupassa. Koulutuksen aikana luodaan oma verkkokauppa ja saadaan käytännön vinkkejä sen tehokkaaseen hallintaan ja kasvattamiseen.
Kesto: 2 x 7 h

Matkailun verkkokauppa ja verkkokaupan perustaminen DMO-toimijoille

Koulutuksessa matkailun alueorganisaatiot (DMO) oppivat verkkokaupan perustamisen ja hallinnan perusteet. Käymme läpi verkkokauppa-alustat, maksujärjestelmät ja palveluiden esittelyt. Painotamme erityisesti välittäjä- ja ristiinmyyntirooleja. Koulutuksen aikana luodaan yhteisiä verkkokaupparatkaisuja ja saadaan käytännön vinkkejä yhteistyön tehostamiseen ja alueen palveluiden näkyvyyden parantamiseen.
Kesto: 2 x 7 h

Matkailun varaus- ja myyntijärjestelmät

Tämä koulutus antaa ymmärryksen vertailla ja valita yrityoselle sopivia varaus- ja myyntijärjestelmiä. Koulutuksessa tutustutaan Suomessa matkailuyritysten käytössä oleviin varausjärjestelmiin ja niiden myynti-, asiakas-, taloushallinnan toimintoihin.
Varausjärjestelmien mahdollisuudet integroitua kotimaisiin ja kansainvälisiin Online myyntikanaviin (OTA-kanavat) on myös yksi koulutuspäivän aiheista.
Kesto: 3,5 - 7 h

Aktiviteetti- ja elämystuotteiden myynti digitaalisissa kanavissa (OTA-kanavat)

Päivän koulutuksessa saat käytännön neuvot aktiviteetti- ja elämystuotteiden myyntiin digitaalisissa kanavissa (OTA). Käymme läpi GetYourGuide, Viator, Musement ja TripAdvisorin käytännöt OTA-alustoilla, palvelun tuottajatilin ja tuotteiden hallinnan, hintastrategiat sekä mahdollisuudet integroitua käytössä olevaan varausjärjestelmään. Saat käytännön ohjeita miten löydettävyyttä ja ostettavuutta voi kasvattaa OTA kanavien avulla.
Kesto: 7 - 14 h

Matkailun digitaalinen asiakaspalvelu ja suosittelumarkkinointi

Päivän koulutus auttaa parantamaan digitaalista asiakaspalvelua ja hyödyntämään suosittelumarkkinointia matkailualalla. Käymme läpi Google Yritysprofiilin käytön, arvostelujen hallinnan ja asiakasuskollisuuden kasvattamisen. Saat käytännön vinkkejä ja työkaluja digitaalisen näkyvyyden ja asiakaskokemuksen parantamiseen.
Kesto: 3,5 - 7 h

Tekoälyn (ChatGPT) hyödyntäminen matkailualan yrityksissä

Päivän mittaisessa koulutuksessa mikro- ja pk-yritykset oppivat tekoälyn ja ChatGPT käytön arjen tehtävissä.
Käymme läpi asiakaspalvelun tehostamisen, tehtävien automatisoinnin ja tiedonhaun tekoälyllä. Puolet ajasta käytämme käytännön harjoitteluun ja käytämme Chat GPT:n työkaluja yritystoiminnan tehostamiseen ja asiakaskokemuksen parantamiseen. Tule oppimaan, miten tekoäly voi auttaa yritystäsi menestymään matkailualalla!
Kesto: 3 h + 3 h

 

 

Lisätiedot

Olen matkailun digitaalisen liiketoiminnan asiantuntija yli kahden kymmenen vuoden kokemuksella. Ohjaan ja valmennan yrityksiä ja DMO toimijoita käytännönläheisesti kehittämään digitaalista liiketoimintaa kokonaisvaltaisesti. Olen saanut paljon hyvää palautetta ymmärrettävästi ja selkeästi esiintyvänä valmentajana.

Kirsi Mikkola

DigiPro Liiketoiminta
kirsi.mikkola (at) liiketoiminta.info

Nice Group Consulting Oy
kirsi.mikkola (at) nicegroup.fi

Puh. +358 40 555 1019
@kirsimikkola