Ready, Steady, Go -tasot
Tämän valmennuksen avulla destinaatio ja alueen yritykset pääsevät alkuun kestävän kehityksen mukaisessa matkailutoiminnassa. Tavoitteena on saattaa yritykset ja destinaatio matkaan Sustainable Travel Finland –polulle. Päivän aikana käydään läpi mm. vastuullisuuden eri osa-alueet, vastuullisuusviestintää ja konkreettisen vastuullisuussuunnitelman tekemistä. Osallistavalla valmennuksella kuljetaan teoriasta käytäntöön. Valmentaja tutustuttaa osallistujat ohjelman työkaluihin, kuten STF-onlinealustaan.
Sisällön painotukset ja toteutustavat sovitaan tilaajan toivomusten mukaisiksi. Lue lisää Sustainable Travel Finland –valmennuspäivästä.
Sustainable Travel Finland -jatkovalmennus koostuu 10 moduulista. Voit tilata kaikki moduulit valmennussarjana, tai yksittäisiä moduuleja täsmävalmennuksina alueellesi. Moduulit, joita Anu Ruusila valmentaa, ovat:
Lue lisää Sustainable Travel Finland -jatkovalmennuskokonaisuudesta.
Valmennuksessa perehdytään kestävän kehityksen periaatteisiin ja nivotaan matkailuyrityksen vastuullisuustyö tähän kokonaisuuteen. Käytännönläheisessä työpajassa osallistujat tunnistavat oman yrityksen vahvuudet ja kehittämistarpeita kestävän kehityksen polulla.
Käytännönläheisessä ja inspiroivassa työpajassa perehdytään tarinallistamisen voimaan osana asiakaskokemusta ja siihen, kuinka tarinallistamista tehdään käytännössä. Osallistujat tunnistavat oman yrityksen tai tuotteen ydintarinan aihiot ja rakentavat tarinalleen rungon. Lisäksi pohditaan tarinan käyttömahdollisuuksia.
Työpaja, jossa keskitytään matkailuyrityksen vastuullisuusviestintään tarinallistamisen avulla. Käytännönläheisessä työpajassa kukin osallistuja tunnistaa keskeisimmät vastuullisuudesta kumpuavat tarina-aihiot ja teemat yritykselleen. Työpajassa käydään myös läpi vastuullisuusviestintään liittyvää sääntelyä esimerkiksi viherväittämien osalta.
Työpajassa kukin osallistuja työstää yritykselleen konkreettisen viestintäpakki, yrityksen toiminnan painopisteiden ja kohderyhmien mukaan. Perehdytään viestintään tavoitteellisen liiketoiminnan tukena, viestinnän suunnitteluun, kanavien valintaan, arjen viestintään sekä mediasuhteisiin. Valmennuksen jälkeen osallistujilla on ymmärrys viestinnän mahdollisuuksista sekä konkreettisia eväitä viestintään – sen suunnitteluun ja toteutukseen.
Hyvä sisäinen viestintä vahvistaa brändiä, kasvattaa työhyvinvointia ja -tyytyväisyyttä. Hyvin viestivässä työyhteisössä työt sujuvat ja riskien määrä vähenee. Tämä kaikki heijastuu asiakaskokemukseen. Tässä työpajassa kukin osallistuja pääsee kartoittamaan vastuullaan olevan työyhteisöviestinnän nykytilan, miettimään vahvuuksiaan sekä kehitystarpeita. Valmennuksen jälkeen osallistujilla on ymmärrys sisäisen viestinnän merkityksestä ja käytännön työkaluja arjen viestintään sekä työyhteisön osallistamiseen. Mahdollisuus myös yrityskohtaisiin klinikka-tapaamisiin.