Suomi on menestynyt hyvin Skandinavian maiden välisessä kisassa. Se on johtanut yöpymistilastoa jo monen vuoden ajan.
Suomessa japanilaisia kiinnostavat ennen kaikkea luonto, kaupunkiloma ja suomalainen elämäntapa kuten sauna, design sekä kahvi- ja kahvilakulttuuri.
Kuluttajat, media ja matkanjärjestäjät ovat enimmässä määrin kiinnostuneita matkakohteen turvallisuudesta, puhtaudesta ja suorasta lentoyhteydestä Japanin ja matkakohteen välillä. Visit Finland on onnistunut lisäämään Suomen houkuttelevuutta ja tavoittamaan laajemman yleisön mm. erilaisilla yhteisillä kampanjoilla maiden välisten tärkeimpien kauppakumppaneiden sekä eri teollisuusalojen kanssa järjestetyissä tapahtumissa.
Revontulet ovat japanilaisten keskuudessa suosittu "must see" -aktiviteetti. Joulupukki ja porot ovat Lapin kilpailuvaltteja, eivät ainoastaan talvella vaan myös keväällä ja syksyllä.
Rannikolla ja saaristolla, järviseudulla ja Helsingillä on iso potentiaali houkutella matkailijoita, jotka hakevat kokemuksia suomalaisesta elämäntavasta, varsinkin sauna- ja lähiruokakulttuurista.
Suomen medianäkyvyys Japanissa on korkea, joka johtuu World's Happiest Country -tittelistä ja japanissa valitsevasta saunabuumista.
Japanilaiset, joilla on vahva motivaatio matkustaa ulkomaille, etsivät nyt nähtävyyksien lisäksi enemmän elämyksiä ja inspiroivaa toimintaa.
Alla olevasta näkymästä löytyy suunnitellut toimenpiteet Japanin markkinalle.