Saksalaiset ovat ympärivuotista matkailijakansaa ja kaikille tuotesegmenteille löytyy omat asiakkaat. Kestävyys on yhä tärkeämpi palveluiden valintakriteeri
Luonnon ja kulttuurin kokeminen koko Suomessa kiinnostaa saksalaisia. Paikallinen elämäntapa, onnellisuusteemat, lähiruoka ja saunakulttuuri – mielellään opastetusti ja viihteellisyyttä unohtamatta – toimivat. Kun lisätään revontulet, keskiyön aurinko, uniikit majoitukset ja elämykset, niin meillä on Matthias Meikäläisen unelmaloma valmiina.
Lakeland – Land der tausend Seen on lähes sata vuotta jatkuneen Suomi-markkinoinnin seurauksena iskostunut Suomen tunnetuimmaksi asiaksi. Kysyntä kiertomatkoihin samoin kuin mökkeihin on edelleen korkeaa. Pandemian seurauksena etätyön hyvät mahdollisuudet taajamien ulkopuolella kannattaa muistaa viestinnässä.
Jakelukanavien murros on kiihtynyt pandemian seurauksena. Perinteistä matkanjärjestäjäesitettä pidetään vanhojen hyvien aikojen symbolina ennen kellutettuja hintoja. Valtaosa myynnistä tapahtui online jo ennen pandemiaa. Lohduttavaa on, että kaikki, pieniä suomispesialisteja myöten, ovat mukana ja käytännössä markkinalla on erilaisia digikanavia myynnin lisäämiseksi.
Alla olevasta näkymästä löytyy suunnitellut toimenpiteet Saksan markkinalle.